گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

معرفی گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی (سگ و گربه و…)

گیاهانی که در آپارتمانتان نگهداری می کنید این توانایی را دارند که هوا را تصفیه کنند و فضای اتاق را روشن تر و با روحیه تر کنند. با این حال، برخی از آنها می توانند برای حیوانات خانگی ما سمی باشند، چون گاهی اوقات حیوانات شروع به خوردن برگ ها یا گل ها می کنند. خوشبختانه گیاهان بی خطر متعددی برای حیوانات خانگی وجود دارند که بسیار تزئینی و شکیل هستند. اکثر افراد علاقه مند اند خانه خود را با گیاهان تزئین کنند، اما قطعا آخرین چیزی که می خواهید این است که سلامتی حیوانات خانگیتان را به خطر بیندازید. به همین دلیل عمده فروشی سانسوریا ناردین در این مقاله به معرفی گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه پرداخته است. تا انتها با ما همراه شوید.

چرا حیوان خانگی من گیاهان می خورد؟

علت خوردن گیاهان توسط حیوانات خانگی

قبل از اینکه در مورد گیاهانی که بهتر است در خانه نگهدارید با شما صحبت کنیم، قصد داریم به سوالی پاسخ دهیم که بسیاری از مردم می پرسند: چرا گربه یا سگ من گیاهان را می خورد؟ برخی تئوری ها ادعا می کنند که آنها این کار را برای پاکسازی مجرای روده خود از انواع خاصی از انگل ها و تکمیل فیبر مصرفی خود انجام می دهند. البته طبق برخی مطالعات اخلاق شناسی، این رفتار ممکن است به دلیل کنجکاوی و لذت ساده نیز باشد، زیرا آنها بافت گیاه یا بوی آن را دوست دارند. در هر صورت، اگر سگ یا گربه‌تان برگ‌ها و گل‌های گیاهان داخل خانه‌تان را میخورد، نگران نباشید. گیاهان بی خطر زیادی وجود دارد که در صورت خوردن آن ها حیوان خانگیتان دچار هیچ مشکلی نخواهد شد.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد : بررسی دلایل وجود حشره و پشه در خاک گلدان

بررسی گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

چند گونه ای که در زیر معرفی می کنیم گیاهان مناسب برای حیوانات خانگی هستند. با این حال، برای جلوگیری از هر نوع مشکلی، بهتر است سعی کنید آنها را دور از دسترس قرار دهید و مراقب باشید که حیوان خانگی شما یک گیاه کامل را برای شام نخورد.

سرخس، زیبا و مقاوم

این گیاه یکی از گیاهان ایده آل برای آویزان کردن است. البته برگ های آن می تواند توجه حیوانات خانگی شما را جلب کند. اما اگر سگ یا گربه شما شروع به بازی با آن کند یا حتی تکه از برگ آن را بخورد، هیچ جای نگرانی نیست. این گونه قوی، مقاوم و ایمن است. نیاز به نور غیر مستقیم و آبیاری مکرر با آب کم دارد. خوردن آن برای حیوان شما اصلا مضر نیست. لازم به ذکر است در برخی مواقع علاوه بر سگ و گربه، خرگوش ها هم علاقه مند به خوردن برگ سرخس ها هستند.

ارکیده، ظریف و پیچیده

شما می توانید با خیال راحت این گیاه را در خانه خود قرار دهید که به حیوان خانگی شما آسیبی نمی رساند. مهمترین چیز این است که مراقبت اولیه از آن را در نظر بگیرید تا ارکیده خود را سالم نگه دارید. این گیاه لطافت زیادی دارد و مرکز فروش عمده زاموفیلیا توصیه می کند حتی الامکان این گیاه دور از دسترس حیوانات قرار بگیرد تا آسیب نبیند.

بروملیاد، قوی و انعطاف پذیر

بروملیاد یک گیاه آپارتمانی عالی است، گل های مخروطی شکل و برگ های دراز و براق آن حس گرمسیری به خانه شما منتقل می کند. علاوه بر این، برای حیوانات خانگی کاملاً بی خطر است و مراقبت از آن ساده است:

محیط مرطوب و قرار گرفتن در نزدیکی پنجره برای دریافت نور مستقیم خورشید. این گیاه ظاهر زیبا و متفاوتی هم دارد که با رنگ خاص خود زیبایی را به خانه شما هدیه می کند.

کاتالیا، سرسبز و برگی

گیاه کاتالیا

کالاتیا به دلیل زیبایی برگ های عظیم و پررنگ خود، با نوارهای روشن و تیره که در طول روز بالا و پایین می روند، از گیاهان متمایز است. این گیاه سرپوشیده نور مستقیم را تحمل نمی کند و همین امر آن را به عنوان یک گیاه تزئینی در اتاق هایی که نور طبیعی زیادی وجود ندارد عالی می کند.

بیشتر بخوانید: کدام گیاهان تصفیه کننده هوا هستند؟

بنفشه آفریقایی، رنگ و شادی در خانه

اگر دوست دارید خانه خود را با گل پر کنید، این تنوع یک انتخاب عالی است. و یکی از گیاهان ایمن برای گربه ها و سگ ها است. نگهداری آسان آن آسان است و گل های بنفش یا صورتی آن می توانند در مکان هایی با نور کم شکوفا شوند. به دما و رطوبت متوسط ​​نیاز دارد و جز بهترین انتخاب ها برای خانه به خصوص پنجره آشپزخانه است.

گیاهان معطر، رایحه در آشپزخانه

برخی از گیاهان معطر مانند رزماری، مریم گلی، آویشن یا ریحان گزینه های ایده آلی برای تزیین خانه شما در صورت داشتن حیوانات هستند. آنها نه تنها آشپزخانه شما را روشن می کنند، بلکه حیوانات خانگی شما می توانند بدون نگرانی آنها را بخورند.

اگر حیوان خانگی دارید از چه گیاهانی اجتناب کنید؟

گیاهان خاصی وجود دارند که در داخل خانه بسیار رایج هستند، اما گیاهان مناسبی برای حیوانات خانگی نیستند. از جمله گیاهان سمی برای گربه یا سگ می توان به آلوئه ور اشاره کرد. شیره این گیاه علیرغم اینکه یک گیاه دارویی برای انسان است، برای حیوانات خانگی سمی است و می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. یکی دیگر از گیاهانی که بهتر است مورد استفاده قرار ندهید نتوریوم است. ظاهر این گیاه بسیار جذاب است، اما غشاهای مخاطی حیوانات شما را تحریک می کند.

پیچک ها نیز از گیاهان بسیار رایج در فضای باز و در نما ساختمان ها هستند. و  یکی از سمی ترین گیاهان برای سگ و گربه و… محسوب می شوند. در برخی مواقع حتی گیاه سانسوریا نیز با وجود اثرات تصفیه کنندگی و مزایای زیادی که دارد، ممکن است باعث استفراغ و اسهال در حیوانات خانگی شما می شود. در پایان باید بدانید برخی از لیلیوم ها نیز گیاهان مضری برای حیوانات شما هستند، به ویژه برای گربه ها، که در آن باعث نارسایی حاد کلیه می شوند. در سگ ها فقط مشکلات جزئی گوارشی مشاهده شده است.

اگر این مطلب از خانه گل و گیاه اصفهان برایتان مفید بود یا تجربه ای در این زمینه دارید یا گیاهی هست که معرفی نکرده ایم خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید. امید است مطالعه این مقاله در مسیر انتخاب بهترین گیاه متناسب با نیاز خانه اتان کمک کننده باشد. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *