گیاهان سمی

بررسی و شناخت گیاهان سمی

به خصوص با فرا رسیدن فصل تابستان همه ما علاقه مند هستیم که فضای منزل یا محل کارمان سبز تر و با طراوت بیشتری باشد. اما توجه به حفظ سلامتی و رعایت نکات مراقبتی نیز در این زمان از اهمیت بالایی بر خوردار است. اگر قرار است حیوان خانگی یا کودکتان به برگ های گیاه دست بزند یا برای رفع کنجکاوی کمی از برگ آن را بخورد باید مطمئن باشید که کوچکترین خطری آن را تهدید نخواهد کرد. گیاهان متنوعی در طبیعت وجود دارند که بر خلاف داشتن ظاهری زیبا بسیار خطرناک هستند و در صورت مصرف یا تماس آنها با پوست، در برخی موارد حتی می توانند به مرگ منجر شوند. در این مقاله مرکز فروش گل آپارتمانی اصفهان، به بررسی و شناخت گیاهان سمی خواهد پرداخت تا در هنگام مواجهه شدن با علائم یک گیاه خطرناک بتوانید آن را تشخیص و از بروز آسیب به سلامتیتان جلوگیری کنید. و با راهکارهای ایمنی را برای پیشگیری از مسمومیت‌های گیاهی آشنا شوید.

معرفی گیاهان آپارتمانی سمی:

معرفی گیاهان سمی

سانسوریا:

یکی از رایج ترین گیاهان سمی که همه افراد به خصوص در منازل و محیط کار از آن استفاده می کنند سانسوریا است. این گیاه بر خلاف ظاهر زیبای خود نباید خورده شود. خوردن سانسوریا ممکن است باعث مشکلات مختلفی مانند استفراغ، کم شدن اشتها، داشتن احساس افسردگی و بی حالی و در برخی مواقع حتی اسهال شود. به همین جهت بهتر است این گیاه را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بدهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

در صورتی که یک مرکز فروش عمده سانسوریا معتبر برای خرید این گیاه با بهترین قیمت نیاز دارید ما به شما خانه گل ناردین را پیشنهاد می کنیم. ما این گیاه با بهترین کود و خاک در سایز های مختلف به شما ارائه خواهیم داد.

گیاه دیفن:

یکی از خیره کننده ترین گیاهان دیفن باخیا است. این گیاه برگ های بزرگ سبز تیره و روشن دارد که هر بیننده و دوستدار گل و گیاهی را مجذوب خودش خواهد کرد. این گیاه نیز در صورتی که خورده شود می تواند علائمی مانند احساس بی حسی و درد در ناحیه گلو یا افزایش بزاق دهان را به همراه داشته باشد. همچنین بهتر است کودکان یا حیوانات خانگی حتی برگ های آن را هم لمس نکنند. در صورتی که دچار مسمومیت با این گیاه شدید بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن به متخصص مراجعه کنید.

گیاه چمچمه ای یا اسپاتی فیلیوم:

این گیاه یکی از گیاهان سمی است که ظاهری بسیار زیبا و فریبنده دارد. اما میزان سمی بودن آن بیش از دو مورد قبلی است و در صورت بلعیده شدن توسط انسان و حیوانات خانگی علاوه بر ایجاد التهاب و سوزش در ناحیه حلق و گلو، ایجاد اسهال یا استفراغ، مشکلات تکلم و تب لرز در صورت عدم توجه ممکن است به مرگ نیز منجر شود. بهتر است این گیاه را به عنوان گل آپارتمانی آن هم بدون آگاهی اصلا انتخاب نکنید.

گیاه پتوس:

اگر چه این گیاه نیز در دسته گیاهان آپارتمانی محبوب قرار دارد اما در صورت بلعیده شدن ممکن است برای سلامتی مضر باشد. بهتر است آن را به صورت آویزان و دور از دسترس قرار بدهید. اگر قصد خرید این گیاه را دارید می توانید از عمده فروشی پتوس ناردین آن را خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت خرید با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

چه علائمی نشان می دهد که گیاه سمی یا خطرناک است؟

تشخیص گیاهان سمی ممکن است چالش‌برانگیز باشد، زیرا بسیاری از آنها ظاهری معمولی دارند. اما برخی از علائم مشترکی که ممکن است نشان دهنده سمی بودن یک گیاه باشند. یکی از مشهود ترین علائم بوی نامطبوع گیاه است. برخی از گیاهان سمی ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند، این بو معمولاً ناشی از ترکیبات شیمیایی مضر در گیاه است.

ممکن است گیاهانی که برگ هایی با رنگ و شکل متفاوت داشته باشند در نگاه اول برایتان جذاب و دوست داشتنی تر به نظر بیایند اما در حالت کلی گل‌ها و برگ‌هایی که دارای رنگ‌های نامعمول، زخم‌ها، یا لکه‌های قهوه‌ای یا سیاه هستند ممکن است نشانه‌هایی از سمی بودن گیاه باشند.

برخی از گیاهان ممکن است هیچ یک از علائم بالا را نداشته باشند اما در صورت تماس با پوست دچار احساس سوزش، خارش، کهیر و … شوند. همچنین اگر کودک شما بدون آگاهی از برگ چنین گیاهانی خورد ممکن است دچار مشکلات گوارشی، ریوی و… با توجه به نوع گیاه شوید.

در زمان بروز چنین مسائلی اگر نتوانید اقدامات درست را انجام بدهید ممکن است فرد جان خودش را از دست بدهد. به همین دلیل ضروری است که گیاه را با آگاهی کامل خریداری کنید و در صورتی که در مورد خواص آن اطلاع ندارید اقدام به دست زدن یا خوردن از آن نکنید. در ادامه برخی از اقداماتی که بهتر است در هنگام قرار گرفتن در چنین شرایطی انجام بدهید را برایتان آورده ایم:

بیشتر بخوانید: بررسی وجود پشه و سایر حشرات در خاک گلدان

اقداماتی که در چنین شرایطی باید انجام داد چیست؟

اقدامات لازم در زمان مسمویت گیاهی

در صورتی که دچار مسمومیت گیاهان سمی شدید اصلا خود درمانی را انتخاب نکنید. پیش از هر چیز خونسردیتان را حفظ کنید و اگر شدت مسمویت زیاد است با اورژانس تماس بگیرید تا آنها راهنمایی لازم را برای درمان به شما ارائه کنند. به سرعت محل تماس را با آب شسشو دهید. اگر مواد سمی روی پوست شما قرار گرفته باشد، سریعاً آن را با آب و صابون یا سایر مواد شوینده بشویید. برای مسمومیت‌هایی که ناشی از مصرف گیاهان می‌باشد، نوشیدن آب به مقدار زیاد نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

در صورتی که خارج از شهر هستید و دچار این مشکل شده اید حتما با پلاستیک تکه ای از گیاه را بردارید و همراه خود به مرکز درمان ببرید. بردن گیاه به شناسایی آن و افزایش سرعت درمان کمک می کند. در صورت مسمومیت، از استفاده از داروها یا مواد غذایی جلوگیری کنید مگر اینکه پزشک شما اجازه دهد.

سخن آخر:

همواره تلاش ما در این مقاله معرفی گیاهان سمی به شما عزیزان بود تا باتوجه به خواص گیاهان بهترین آن ها را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که با حوادثی مانند مسمویت از طریق گیاهان چه برای کودکان و چه برای حیوانات خانگی شدید اصلا خود درمانی و مصرف دارو های رایج را انتخاب نکنید و در کوتاه ترین زمان به یک متخصص مراجعه کنید.

اگر این مطلب از مرکز فروش فلاور باکس اصفهان برایتان مفید بود یا تجربه ای در زمینه مسمومیت با گیاهان آپارتمانی و … دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *