گیاهان تصفیه کننده هوا

کدام گیاهان تصفیه کننده هوا هستند؟

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آلودگی هوا نیاز به گیاهان تصفیه کننده هوا بیش از پیش احساس می شود. ما انسان ها برای تنفس اکسیژن هوا را با عمل دم جذب و با بازدم خوب دی اکسید کربن به محیط پس می دهیم. ولی گیاهان دقیقا بر عکس ما تنفس می کنند یعنی Co‏ دی اکسید کربن را جذب و به به محیط اکسیژن را پس میدهند. تامین هوای پاک و اکسیژن برای تنفس ما حداقل کاری است که گیاهان برای ما انجام میدهند.

تقریباً همه گیاهان سبز برای ما تولید اکسیژن و جذب کربن دی اکسید را انجام می دهند. گیاهان در تعدیل دمای هوا هم نقش مفیدی دارند. یعنی وجود گیاهان باعث خنک تر شدن محیط های گرم و گرمتر شدن محیط های خنک هم تا حدودی می شود. علاوه بر اینکه در جنوب ریز گرد ها هم می توانند نقش داشته باشند و همانطور که میدونید ریز گردهای موجود در هوا یکی از بدترین آلودگی های موجود می باشد. در این مقاله بازار گل و گیاه اصفهان قصد دارد در مورد گیاهان آپارتمانی که در جذب گازهای سرطانزا مفید هستند صحبت کند.

چرا نگهداری از گیاهان در منزل برای تصفیه هوا ضروری است؟

نگهداری از گیاهان تصفیه کننده هوا

نگهداری از گیاهان در منزل و محل کار به کاهش سطح استرس، تصفیه هوا، حال خوب و زیبای محیط و شادابی و طراوت فضای شما کمک می کنند. گیاهان علاوه بر این که چیدمان شما را لوکس تر و باکلاس تر نشان می دهند تصفیه هوا را نیز برایتان به خوبی انجام می دهند. پس از یک روز پر مشغله و پر استرس هنگامی که به منزل باز میگردید می توانید گیاهان را آبیاری کنید و احساس آرامش را به وجودتان تزریق کنید.

قرار دادن گیاهان به خصوص در اتاق خواب نیز در بهبود کیفیت خواب و داشتن خوابی آرام تاثیر گذار است. همه گیاهان فرآیند جذب گاز های سمی و سرطانزا را انجام می دهند اما برخی از آن ها بیشترین جذب را دارند. به خصوص اگر ریه های حساسی دارید بهتر است حداقل چند گلدان در منزلتان نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح و اصولی آبیاری گیاهان

بهترین گیاهانی که گاز های سرطانزا را جذب می کنند کدام گیاهان هستند؟

از جمله گیاهی که ناسا برای تصفیه هوا اعلام کرده است، در ادامه برایتان آورده ایم و توصیه میکنیم حتما آنها را برای محیط منزل و کارتون تهیه و در مکان های مختلف از آنها استفاده کنید.

گندمی:

گندمی یکی از گیاهان مقاوم است که در سبدهای آویز جلوه بسیار زیبایی دارد. و گونه های سبز و ابلق از این گیاه نیز موجود است. این گیاه در جذب گاز های سمی بسیار قوی عمل می کند و هوای اتاقتان را تصفیه می کند.

پتوس:

پتوس گیاه تصفیه کننده هوا

پتوس یکی از گیاهان زینتی است که در رنگ های متنوع و سایز های مختلف موجود است. ساقه های این گیاه به صورت آویز ممکنه تا بیش از 2.5 متر رشد کند. به شرایط نور کم هم تا حدودی مقاوم است. این گیاه از محبوبیت بالایی برخوردار است چون نیازی به مراقبت خیلی زیاد ندارد. و برای افرادی که تجربه نگهداری گیاهان را ندارند انتخاب خوبی خواهد بود.

مرکز فروش عمده پتوس اصفهان ارائه دهنده انواع گل و گیاه و ابزار آلات باغبانی با نازل ترین قیمت می باشد. در صورتی که علاقه مند به خرید گیاهان با قیمتی مقرون به صرفه هستید با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

اریکا:

در شرایط فضای بسته و نور متوسط رشد خوبی دارد و گیاه نسبتا پر آبی محسوب می شود. گیاهی دوست داشتنی که می توان در خاک یا آب کاشته و از آن نگهداری کنیم و یک گیاه همیشه سبز محسوب می شود. این گیاه از جمله گیاهان تصفیه کننده هوا محسوب می شود.

آگلونما:

این گیاه به نور زیادی برای رشد نیاز ندارد که همین موضوع سبب شده است از آن در خانه یا محیط کار کم نور استفاده شود. آگلونما نیز دارای گونه های مختلف با طرح چرم برگهای زیبا است. و در دسته گیاهان تصفیه کننده هوا قرار دارد که گاز های سرطانزا را جذب می کنند.

اسپاتی فیلوم (گیاه صلح):

به خاطر شکل ها و رنگ برگها به گیاه صلح معروف شده است، گیاهی گلدار، زیبا و ماندگار و رطوبت دوست، خشکی محیط و آبیاری بیش از اندازه باعث سیاه شدن نوک برگ ها می شود.

سانسوریا:

سانسوریا گیاه تصفیه کننده هوا

حتما گیاه سانسوریا را دیده اید. این گیاه دارای برگ های بلند است و در انواع مختلف ارتفاع در مرکز فروش گل آپارتمانی اصفهان قابل خریداری است. این گیاه بسیار دکوراتیو، جذاب و مقاوم به کم آبی است. این گیاه نیز از جمله گیاهان تصفیه کننده هواست که در بسیاری از منازل و محیط های کار مورد استفاده قرار گرفته است.

لیدی پالم:

این گیاه یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا است که تصفیه کننده هوا نیز می باشدو

ژربرا:

گیاه گلدار با گل های درخشان و جذاب است.

داوودی:

این گیاه در پاییز گل میدهد و دارای بوته های ماندگار می باشد و در فضای باز یک گیاه دائمی و همیشه سبز محسوب می شود. برای کاشت در باغچه به شدت پیشنهاد می شود.

گیاهان دیگری از جمله پایتال (عشقه) ، سرخس ، فیکوس و….. نیز وجود دارند که به تصفیه هوای محل زندگی شما کمک می کنند در صورتی که قصد خرید انواع گیاهان را دارید می توانید با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

نتیجه گیری:

عمده فروشی سانسوریا در این مقاله به بررسی و معرفی گیاهانی که به تصفیه هوا کمک می کنند پرداخته است. گیاهان مختلفی از جمله داوودی، سانسوریا، زاموفیلیا، فیکوس، پتوس، ژربرا، اریکا و … وجود دارد که به تصفیه هوا و جذب گاز های سمی و سرطانزا کمک می کنند. اگر تجربه نگهداری از گل و گیاه ندارید یا جز افرادی هستید که مشغله زیادی دارند و ممکن است زمان آبیاری گیاهان را فراموش کنند بهتر است از دفترچه برای نوشتن زمان آبیاری استفاده کنید و گیاهانی که به توجه و مراقبت کمتری نیاز دارند را انتخاب کنید.

اگر این مطلب از خانه گل ناردین برایتان مفید بود یا تجربه ای در زمینه خرید گیاهان بالا و تاثیر آن ها بر استرس و بهبود سلامت ریه ها و دستگاه تنفسیتان دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *